بررسی کاربرد گاز نیتروژن در چاه های نفت

یکی دیگر از کاربرد های گاز نیتروژن در صنعت و صنایع شیمیایی , پتروشیمی و صنایع نفتی است. بعضی از چاه های نفتی بعد از مدتی استفاده کردن فشار اولیه شان افت میکند, برای اینکه بتوانیم نفت را از اعماق زمین به سمت بالا هدایت کنیم , روش های مختلفی وجود دارد.یکی از این روش ها افزایش فشار داخل چاه هست. به این صورت که لوله هایی از داخل چاه های اطراف عبور میدهند به سمت آن سفره ی زیر زمینی. در این مقاله به بررسی کاربرد گاز نیتروژن در چاه های نفت می پردازیم.

در این مرحله روش های مختلفی هست که میتوان نفت را به بالا هدایت کرد :

تزریق آب و نمک و یا تزریق گاز co2 به داخل آن سفره ی زیرزمینی,که باعث افزایش فشار چاه میشوند . این عمل باعث بالا آمدن نفت خام از آن سفره ی زیر زمینی به سطح زمین خواهد شد.

در این روش ها مشکلی وجود دارد. به علت خوردگی که co2  یا آب نمک در بدنه ی آن لوله ها به وجود می آورد , لوله ها زود از بین می رود.یکی از روش هایی که عمر این لوله ها را زیاد میکند و باعث میشود برای مدت طولانی بتوانید از چاه , نفت خام استخراج کنید, تزریق گاز نیتروژن است که به روش های مختلفی انجام میگیرد.

یک روش به صورت در محل و بالای چاه ها است , روش دیگر تزریق گاز نیتروژن به وسیله ی کمپرسورهایی که باید فشار گاز را بالا ببرد , اما تامین کننده ی اولیه ی این کمپرسور ها باید گاز نیتروژن باشد. که بدین طریق به وسیله ی تزریق گاز نیتروژن به داخل چاه ها و بالا بردن فشار چاه , نفت خام از داخل سفره ی زیرزمینی به سطح زمین انتقال پیدا میکند. تیم پارس استاندارد گاز آماده ارائه مشاوره در زمینه کاربرد گاز نیتروژن در چاه های نفت به شما عزیزان می باشد.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *