معرفی کاربرد گاز نیتروژن در صنعت فلزات و رزین

در این قسمت به یکی دیگر از کاربردهای گاز نیتروژن در صنایع شیمیایی یعنی کاربرد گاز نیتروژن در صنعت فلزات و رزین پرداخته میشود. وقتی در ماشین آلاتی رزین هایی مخصوص و یا فلزات با آلیاژهای مخصوص در حال فرآوری هستند , و یا فیبرهای کربن در حال تولید هستند جریان مداوم گاز نیتروژن در آن مخازن باعث خروج گاز اکسیژن از محیط خواهد شد و این عمل از تخلخلی که در محصول نهایی حباب های ریز ناخواسته ای ممکن است به وجود آورد جلوگیری میکند و درنتیحه کیفیت محصول تولیدی افزایش پیدا میکند.

بنابراین یک جریان منظم و مداوم در داخل این کوره ها و مخازن میتواند در کیفیت محصول تولیدی نهایی که همان رزین ها و فیبرهای کربن هستند با خروج اکسیژن از محیط و  حباب های ریزی که در نتیجه ی وجود اکسیژن ممکن است در آن ماده ی نهایی به وجود بیاید تاثیر داشته باشد و در نهایت باعث افزایش کیفیت محصول تولیدی گردد.

بسته به کیفیت و نوع ماده ای که قرار است تولید شود گاز نیتروژنی که به آن مخازن میتواند تزریق شود در کمترین حالت از ۹۵ درصد شروع میشود و تا خلوص ۹۹/۹۹۹ درصد که بسته به دستورالعمل تولید آن فلزی که قرار است فرآوری شود , رزینی که قرار است تولید شود و یا  فیبر کربنی که قرار است تولید شود متفاوت خواهد بود . بسته به نوع کاربرد , آنالیز و مشخصات دیگری که محصول نهایی خواهد داشت , آنالیز گاز ها هم متفاوت خواهد بود.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *