گاز نیتروژن برای لاستیک ماشین هم استفاده می شود

گاز نیتروژن برای لاستیک ماشین: در این قسمت راجع به یکی دیگر از مصراف گاز نیتروژن که برای باد کردن لاستیک ماشین از آن استفاده میشود و امروزه مصرف آن بسیار متداول شده است , صحبت میکنیم.

در گذشته بیشتر از گاز نیترون در ماشین های فرمول یک و یا ماشین هایی که برای مسابقات به کار برده میشد استفاده میکردند , یکی دیگر از موارد استفاده ی آن برای باد کردن لاستیک های هواپیما بود , به این دلیل که گاز نیتروژن وزن حجمی سبکتری نسبت به هوا دارد و مانع اصطحکاک بیشتربا زمین میشود .

این موضوع باعث گرفته شدن حرارت بالای لاستیک میشود. لذا به علت سرعت بسیار بالا و سطح تماس با زمینی که ماشین های مسابقه داشتند و در هواپیما نیز به علت تماس های اولیه بر روی باند فرودگاه با سرعت بالا ,برای اینکه خطرات و اصطحکاک لاستیک را کمتر کنند از نیتروژن استفاده میکردند.

تدریجا به دلیل وجود امکاناتی که به وجود آمده , میتوانند این خدمات را در مراکز تعویض لاستیک با قیمت مناسبی به مشتریان ارائه بدهند استفاده بنابراین استفاده از گاز نیتروژن برای ماشین های معمولی نیز رواج پیدا کرده است.

درمطالعاتی که انجام شده , استفاده از گاز نیتروژن میتواند عددی بین ۷-۳ درصد در مصرف سوخت صرفه جویی داشته باشد . شاید عدد قابل توجهی نباشد اما به علت سبک بودن وزن آن نسبت به هوا , یک حالت نرمی و بالشتکی نیز به ماشین میدهد, در واقع ماشین را نرم تر میکند.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *