بررسی کاربرد گاز نیتروژن در صنعت تولید و نگهداری میوه

یکی دیگر از کاربرد های وسیع گاز نیتروژن در صنعت تولید و نگهداری میوه است. همانطور که در مباحث پیشین مطرح شد, نیتروژن واریته های بسیار وسیعی در صنایع غذایی و کشاورزی دارد, به طوری که شما میتوانید در یک محیط بسته برای مثال در یک کانتینر یا یک انبار , برای کنترل کردن اتمسفر آن محیط , با استفاده از تزریق گاز نیتروژن مورد نیاز در آنجا میوه انبار کنید و ماندگاری آن را طوری تنظیم کنید که در زمان مورد نظر شما میوه برسد و یا جلوی رسیده شدنش گرفته شود و تحت کنترل خودتان باشد. در این ویدیو درباره کاربرد گاز نیتروژن در صنعت تولید و نگهداری میوه صحبت کرده ام.

در اینجا چه اتفاقی خواهد افتاد و منظور چیست ؟  این یعنی بیزینس در کنترل شماست , شما میوه ای را خریدید , انبار کردید و در جایی نگهداری میکنید. مثلا قرار است ۲ یا ۳ ماه دیگر آن را به بازار عرضه کنید.با استفاده از این روش میتوانید ماندگاری این محصول را در طی این مدت تحت کنترل خود  درآورید.

این کار به وسیله ی تزریق مقدار معینی از گاز نیتروژن در آن محیط درکنار درصد اکسیژنی که برای نگهداری آن نوع خاص از محصول تعریف شده انجام میپذیرد. در نتیجه با این کار شما میتوانید شرایط را تحت کنترل خود در آورده  و جلوی رشد این میوه را بگیرید.

حداقل نیازی که برای این نیتروژن تعریف شده است از ۹۵ درصد در کمترین حالت شروع شده و بسته به نوع آن میوه تا خلوص بالا یعنی ۹۹/۹۹۹ درصد میتواند افزایش پیدا کند. تیم پارس استاندارد گاز آماده ارائه مشاوره در زمینه کاربرد گاز نیتروژن در صنعت تولید و نگهداری میوه به شما عزیزان می باشد.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *