کپسول اکسیژن طبی برای مصارف خانگی – شارژ کپسول اکسیژن خانگی

در این ویدیو مایلم راجع به شارژ کپسول اکسیژن خانگی که بیشتر مصارف خانگی داره باهاتون صحبت کنم. همونطور که قبلا خدمتتون عرض کردم , اکثر این کپسول ها , کپسول های ۱۰ لیتری هستند که حدود بین ۱۶ ـ ۱۳ کیلو وزن دارند که حمل و نقلش راحت باشه و مشخصه های دیگری که در ویدیوهای قبلی خدمتتون عرض کرده بودم.

سال ساختش مهم هست که باید روش داشته باشه.وزنشو مشخص داشته باشه.حجمشو باید مشخص داشته باشه و نوع گازی که استفاده شده که طبیعتا اکسیژن هست و رنگ آمیزی اش هم رنگ سفید یکدست هست که با آرم اکسیژن که روش میخوره.

اما دو پارامتر خیلی مهم در این کپسول ها وجود داره. یکی خلوص گاز هست که به شدت میتواند هم حال شما را خوب کند , هم مصرف گازتون را پایین بیاره.

پارامتر مهم دیگه فشار شارژ گازی هست که اون سیلندر شارژ شده. استانداردی که اتحادیه و انجمن به کارخونه ها اعلام میکنه حدود ۱۳۵ بار هست که این میتواند از ۱۲۰ تا ۱۳۵ متغیر باشد. کمتر از این قابل قبول نباید باشه.اگر شما کپسول ۱۳۵ باری را داشته باشید با کپسول ۱۲۰ باری نمیشه گفت فرقی نداره ولی فرقش آنچنان محسوس نیست.

بسته به میزانی که شما دارید مصرف میکنید به طور مثال اگر دکتر برای شما ۳ لیتر در دقیقه را تجویز کرده, شما خیلی راحت میتونید با یک محاسبه ی سرانگشتی بدونید که یک سیلندر چقدرو چند ساعت برای شما میتواند مصرفتان را تامین کند و در شارژ کپسول اکسیژن خانگی به چه نکاتی باید توجه کنید.

مثالش را خدمتتون عرض میکنم.چون سیلندر ۱۰ لیتر است, فشار شارژ اگر ۱۳۵ بار باشه شما ۱/۳۵ متر مکعب اکسیژن را در اختیار دارید .

به عبارتی شما ۱۳۵۰ لیتر گاز را در اختیار دارید.که اگر ۳ لیتر در دقیقه بخواهید از این سیلندر استفاده کنید بر فرض اینکه در ته سیلندر حدود ۱۰ بار ( چون کمتر از ۱۰ بار دیگه لگلاتور برای شما جواب نخواهد داد ). این کپسول اکسیژن طبی در صورت مصرف ۳ لیتر در دقیقه باید عددی بین ۳ لیتر در دقیقه , هر ساعت ۶۰ دقیقه و شما ۱۸۰ لیتر در ساعت میتونید مصرف کنید.

پس بنابراین این کپسول اکسیژن طبی باید در بدترین شرایطش یه چیزی بین ۶-۵ ساعت مصرف مداوم شما را تامین کند که اگرخلوص گاز درست باشه احتمالا شما این گاز را هم لازم نخواهید داشت.

ممکن است شما بتوانید حتی این مصرفتان هم پایینتر بیارید.در نتیجه هم در هزینه ها صرفه جویی میکنید و هم خلوص گازی که در  شارژ کپسول اکسیژن خانگی در اختیارتون قرار میگیره خلوص گاز استانداردی هست.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *