وقتی سانترال بیمارستان خلوص گاز اکسیژن را تا ۹۹٪ بالا برده بود !

در این بخش [ مشکل آنالایزر و سانترال بیمارستان ] مایلم تجربیات خود را در سال های طولانی فعالیتم در اختیار شما قرار بدهم. در یکی از جلسات رسمی که با تنی چند از مسئولین محترم دولتی در یکی از ادارات داشتیم , بحث راجع به خلوص گاز اکسیژن بود و اینکه این خلوص در سیستم های سانترال چقدر باید باشد برای کپسول های اکسیژن که در کنار تخت های بیمارستانی قرار است استفاده شود. این صحبت مربوط به ۱۵ سال قبل است.

در آن جلسه بیان میکردند ما رفتیم چک کردیم و سیلندرهایی را که به طور همزمان به دستگاه سانترال بیمارستان برای تامین اکسیژن کل بیمارستان بسته میشوند را آنالیز کردیم , دیدیم آنالیز مطلوب و مناسب  ۹۹ درصد و بالاتر است و مشکلی ندارد.

بعد از آن وقتی خروجی ها را چک کردیم دیدم خلوص افت دارد و حدودا ۹۰ درصد است , بنده عرض کردم منطقا شما باید اجازه میدادید برای چند دقیقه ای اکسیژن جریان پیدا کند , طبیعتا هوای موجود در لوله ها تخلیه میشود و آن اکسیژن خالص جریان پیدا میکند, سپس نمونه برداری را انجام میدادید.در این صورت امکان ندارد وقتی به سیستمی ۹۹ درصد گاز تزریق میکنید در خروجی  ۹۳ درصد و یا زیر ۹۰ درصد به شما بازده بدهد.

به طور معمول درست این است که شما باید اجازه دهید که مسیری عبور کند و هوای درون لوله ها تخلیه شود و اکسیژن خالص جریان پیدا کند سپس آنالیز را انجام دهید .مطلبی که بعدا برای من جالب شد این بود که ایشون فرمودن رفتیم دستگاهی که در آن بیمارستان اکسیژن تولید میکرد را چک کردیم دیدیم عددی بین ۹۰ تا ۹۳ را تولید میکند , سپس وقتی به قسمت خروجی در اتاق ها مراجعه کردیم , دیدیم خلوص به ۹۹ درصد رسیده است. [ مشکل آنالایزر و سانترال بیمارستان ]

که این موضوع برای من فراتر از تعجب بود , در کمال تعجب من از ایشون پرسیدم آیا پالایشگاهی در داخل لوله های سانترال وجود دارد؟ یا خالص  کننده هایی در داخل لوله های معمولی سانترال وجود دارد که شما از این طرف گاز با خلوص ۹۳ درصد درون لوله های سانترال بفرستید و در انتها خلوص ۹۹ درصد و بالاتر را دریافت کنید؟ این حرف خیلی حرف غیر منطقی هست و… در نتیجه خودشان نیز قبول کردند که در این مطلب اغراق شده است .

به ایشان گفتم اگر همچین سیستم لوله کشی وجود دارد خود بنده به عنوان یک نفر متقاضی این سیستم الان حاضر هستم قیمت بسیار خوبی را برای تامین همچین سیستم لوله کشی پرداخت کنم که اگر من از یک طرف گاز ۹۰ درصد وارد کنم درون این سیستم لوله کشی از طرف دیگر بتوانم خلوص ۹۹ درصد بدون دخالت  هیچ فرایندی دریافت کنم !


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *