معرفی کاربرد گاز نیتروژن در بسته بندی نوشیدنی ها در بطری

در این بخش به کاربرد گاز نیتروژن در بسته بندی نوشیدنی ها در بطری ، روغن ، مواد غذایی و مواد طبی می پردازیم. کارکرد گاز نیتروژن در این بخش چگونه است ؟ وقتی بطری , ظرف , آمپول و یا هر وسیله ای که قرار است حاوی محصولی باشد و آن محصول نسبت به وجود اکسیژن حساس است , اکسیژن میتواند روی کیفیت آن محصول اثر بگذارد , بنابراین باید فضای باقیمانده از سر بطری یا آن وسیله را از اکسیژن عاری کرد.

این کار چگونه انجام میشود؟ بهترین روش تزریق مقدار معینی از نیتروژن مایع در آخرین مرحله ی بسته بندی است. بدین صورت که بعد از شارژ شدن بطری ها یا ظروف مورد نظر و قبل از اینکه به آخرین مرحله از بسته بندی برسد , در داخل آن ماده چند قطره گاز  نیتروژن ( بسته به حجم ماده ) تزریق میشود , این گاز تا فاصله ی بسته شدن در ظرف تبخیر میشود و چون گاز بی اثری نیز هست واکنش خاصی به آن ماده نمیدهد, آن حجم از گاز باعث خروج اکسیژن موجود در فضای باقیمانده ی ظرف میشود , در نتیجه برای نگهداری طولانی مدت و رسیدن به دست مشتری با حفظ کیفیت مطلوب   آماده میشود. [ کاربرد گاز نیتروژن در بسته بندی نوشیدنی ها در بطری ]

خلوصی که بیشتر برای این کار تعریف میشود بسته به نوع ماده ی غذایی , دارو و … و حساسیت آن محصول نسبت به اکسیژن از ۹۵ درصد در کمترین حالت و تا خلوص ۹۹/۹۹۹ تعریف میشود .


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *