درباره اجاره کپسول اکسیژن بیشتر بدانید

در این قسمت راجع به اجاره کپسول اکسیژن طبی مطالبی مطرح میشود. البته در بخش صنعت نیز امکان  اجاره کپسول اکسیژن بسته به نیاز وجود دارد که کمتر اتفاق می افتد.

اخیرا از مبحث اجاره ی کپسول اکسیژن صحبت میشود که توضیحاتی در این زمینه بیان میشود.

بیمارها دو دسته هستند : دسته ای که مستقیم به اکسیژن وابسته اند و این وابستگی به صورتی است که نمیتوانند بدون اکسیژن به زندگی ادامه دهند که در این صورت پیشنهاد میشود کپسول اکسیژنی که بیمار نیاز دارد را تهیه بفرمایید.

دسته ی دوم بیمارانی هستند که اکسیژن را به صورت منقطع استفاده میکنند و احتمالا نیاز زیادی به آن ندارند , ممکن است در مدت زمان کوتاهی مثلا یک یا دو ماه از آن استفاده کنند و بعد از آن نیازی به اکسیژن نداشته باشند.

در اینجا اجاره کپسول اکسیژن میتواند گزینه ی مناسبی باشد. با توجه به اینکه قیمت  کپسول اکسیژن مانند بسیاری از اجناس دارای جهش های قیمتی بسیار زیادی شده است, ممکن است اجاره ی کپسول از نظربودجه اقتصادی که برای آن درنظر گرفته اید گزینه ی مناسبی باشد.

اجاره کپسول اکسیژن خانگی

در این بخش راجع به اجاره کپسول اکسیژن خانگی مطالبی ذکر خواهد شد. کپسول های اکسیژن خانگی به دلیل سهولت در حمل و نقل و سهولت دراستفاده ,به صورتی طراحی شده اند که ظرفیت های مختلفی دارند که میتوانید بسته به نوع نیاز و مقدار مصرفی که پزشک برای شما یا بیمارتان تجویز کرده است از آنها استفاده کنید.

کپسول های اکسیژن خانگی برای مصارف طبی , معمولا از ظرفیت های کوچک شروع میشوند , یک لیتر , دو لیتر و … استانداردی که در ایران استفاده میشود معمولا ده لیتر است . کوچکتر از آن کپسول های پنج لیتری هستند.

بر روی کپسول های اکسیژن ده لیتری همانطور که در مطالب قبل اشاره کرده ام , مشخصاتی وجود دارد که شما با در نظر گرفتن این مشخصات میتوانید متوجه شوید کپسول استاندارد است یا خیر.

اگر بخواهم اطلاعات کلی به شما بدهم راجع به آنالیز و ظرفیت آنها مطالبی را عنوان میکنم.

در ارتباط با آنالیز گاز اکسیژن طبی بر اساس استانداردی که استاندارد ملی ایران تعریف کرده است حداقل خلوص ۹۹ درصد میباشد , که تشخیص آن در منزل سخت خواهد بود, لذا بهتر است از مراکز معتبر آن را تهیه بفرمایید.

در رابطه با ظرفیت کپسول های اکسیژن پنج لیتری و ده لیتری میتوان گفت که کپسول های اکسیژن پنج لیتری از نظر ظاهرتقریبا حدود نصف کپسول های ده لیتری هستند ولی تشخیص اینکه با چه فشاری شارژ شده اند و یا اینکه درست است یا نه , معمولا باید با استفاده از نانومتری که به آن وصل میکنید و فشار گیجی که به شما نشان میدهد آنها را بررسی کنیم که حداقل به طور میانگین باید عددی بین ۱۲۵ یا ۱۳۰ بار ( واحد فشار – واحدی است تقریبا معادل کیلوگرم و سانتی متر مربع ) داشته باشد.

موارد ذکر شده دو پارامتر بسیار مهم هستند که لطفا دوستانی که از آن استفاده میکنند به آن توجه بسیار داشته باشند . در رابطه با آنالیز کپسول ها, همانطور که گفته شد بهتراست از منابع معتبر تهیه شود.

در رابطه با مشخصات ظاهری سیلندر در قسمت های بعد مطالبی ذکر خواهد شد.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *