بررسی کاربرد گاز نیتروژن در پالایشگاه ها

یکی دیگر از موارد استفاده از گاز نیتروژن در پالایشگاه های تولید نفت , بنزین و سایر مواد نفتی است. وقتی موادی در پالایشگاه تولید میشود , برای انتقال مواد در مسیر های مختلف باید از یک سری مخزن , تانک یا لوله هایی عبور داده شود. اگر داخل لوله ها یا تانک ها محیط اکسیژن دار وجود داشته باشد, ممکن است اکسیژن , ترکیبات ناخواسته ای با آن مواد به وجود آورد که در خوشبینانه ترین حالت در کیفیت مواد تاثیر میگذارد و در بدبینانه ترین حالت ممکن است باعث واکنش های بسیار شدید تری شود که نتیجه ی آن باعث انفجارهای ناخواسته و صدمات جبران ناپذیری باشد. به ویدیو کاربرد گاز نیتروژن در پالایشگاه ها توجه فرمایید.

یکی دیگر از موارد کاربرد نیتروژن در پالایشگاه ها برای بلنکت کردن مخازن است.در واقع یک پوشش محافظ در مخازن به وجود می آورد . مورد دیگر جایگزین کردن اکسیژن با نیتروژن هست که جلوی ترکیبات ناخواسته را بگیرد و از بروز خطرات احتمالی جلوگیری کند و باعث انتقال مواد از نقطه ای به نقطه ی دیگر شود, که با فشار گاز نیتروژن این عمل امکان پذیر خواهد بود.

برای این کار , خلوص گازی که پیشنهاد می شود استفاده شود از ۹۵ درصد تا ۹۸ درصد متغیر است.بسته به کاربردی که برای آن محفظه یا لوله تعریف میشود این مقدار نیتروژن میتواند به وسیله ی سیستم های p.s.a  یا سیستم های ممبران نیتروژن قادر است این خلوص گاز را تامین کند, میشود به صورت در محل هم بسته به نیاز و ظرفیت های مختلفی که مورد مصرف است به صورت مداوم تولید شود و در اختیار مصرف کننده قرار بگیرد. تیم پارس استاندارد گاز آماده ارائه مشاوره در زمینه کاربرد گاز نیتروژن در پالایشگاه ها به شما عزیزان می باشد.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *