بررسی کاربرد گاز نیتروژن در معادن

در این بخش به توضیح کاربرد گاز نیتروژن در معادن زیرزمینی میپردازیم. معادن مختلف زیرزمینی وجود دارد , اما در این مطلب به معادنی پرداخته میشود که احتمال انفجار در آنها وجود دارد. مانند معدن زغال سنگ که به سبب خاصیت احتراقی زغال سنگ و وجود اکسیژٰن در آن محیط و استفاده از وسایلی خاص که ممکن است باعث ایجاد حریق , جرقه و اتفاقات ناگوار شود احتمال خطر در آنها زیاد است .

یکی از راه هایی که از پیش آمدن این اتفاقات جلوگیری میکند تزریق گاز نیتروژن به این معادن است که با این کار از تشکیل مثلث آتش جلوگیری میکنیم.میدانیم برای تشکیل مثلث آتش وجود اکسیژن یکی از عوامل حیاتی است.

تا زمانی که اکسیژن نباشد آتشی هم وجود نخواهد داشت.کاری که نیتروژن انجام میدهد : خارج کردن اکسیژن از محیط و پایین آوردن احتمال انفجار است.

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که , کارگرانی که در آنجا مشغول به کار هستند,اگر اکسیژن نباشد چگونه به کارشان ادامه میدهند؟ جواب استفاده از کپسول های اکسیژن در معادن است که به صورت سیلندرهای یک نفره و سبک در معادن مورد استفاده قرار میگیرد. ماسک هایی تمام صورتشان را پوشش میدهد که از این طریق اکسیژن مورد نیاز برای تنفس را دریافت میکنند.

با استفاده از گاز نیتروژنی که در معدن تزریق میشود احتمال انفجار را پایین می آورند.آنالیز مورد استفاده در این گاز برای استفاده در معادن در کمترین حالت ۹۵ درصد و تا ۹۸ درصد نیز میرسد. تیم پارس استاندارد گاز آماده ارائه مشاوره در زمینه کاربرد گاز نیتروژن در معادن به شما عزیزان می باشد.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *