کاربردهای گاز نیتروژن

در این قسمت راجع به گاز نیتروژن یا ازت و معرفی کاربردهای گاز نیتروژن با شما صحبت میکنم . موارد استفاده ی گوناگونی برای گاز نیتروژن وجود دارد , صنایع مختلفی مانند صنایع پتروشیمی , صنایع نفتی , صنایع غذایی ,صنایع پزشکی, صنایع شیمیایی ,صنایع فلزی , صنایع الکتریکی و …

بسته به نوع استفاده ای که گاز نیتروژن یا ازت دارد آنالیزهای مختلفی برای آن تعریف شده است. نیتروژن یکی از پرکاربردترین گازهایی است که در صنایع مختلف استفاده میشود.

به طور مثال در صنایع غذایی بیشتر در بسته بندی مواد غذایی استفاده میشود , چرا ؟ به علت خارج کردن اکسیژن موجود در محیط بسته بندی برای جلوگیری از فاسد شدن محصول غذایی .

هر چه خلوص این گاز بیشتر باشد قدرت خروج اکسیژن از محیط بیشتر خواهد بود در نتیجه ماده ی غذایی سالم تر خواهد ماند و ماندگاری آن به صورت طبیعی حفظ خواهد شد . چون اکسیژن از محیط خارج شده و خلوص گاز نیتروژن نیز بالا است در نتیجه کمک خواهد کرد آن ماده ی غذایی ارزش خود را حفظ کند و سالم تر به دست مصرف کننده برسد.

مثال بعدی در معرفی کاربردهای گاز نیتروژن بسته بندی روغن های نباتی و یا بسته بندی بسیاری از مواد غذایی درصنایع دارویی حتی برای استریل کردن و خارج کردن اکسیژن از محیط بسته بندی داروها است که بسیار به اکسیژن حساس هستند..

حتی نوع طبی آن میتواند به صورت مایع و و یا گاز در صنعت پزشکی استفاده شود که در بخش های بعد بیشتر راجع به آن صحبت خواهم کرد.

نیتروژن مصرف بسیار بسیار زیادی دارد , در معرفی کاربردهای گاز نیتروژن صنایع نفتی برای خارج کردن اکسیژن از محیطی که در صورت واکنش با اکسیژن ممکن است کیفیت محصول شیمیایی یا محصول پتروشیمی را پایین بیاورد بسیار بسیار کاربردی است و استفاده میشود .


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *