معرفی تکنولوژی های پیشرفته در گاز های تنفسی

گازهای تنفسی در علم پزشکی مدرن یک اصل به حساب می آیند و از اهمیت بالایی برخوردارند. بنابراین تحقیقات حول این نوع از گازها همواره ادامه دارد.کارخانه های اصلی گاز یک نقش اساسی در این تحقیقات، جهت رشد دادن نوآوری هایی برای پیشرفت متدهای قبلی وهمچنین ابداع روش های جدید دارند. در این بخش به معرفی تکنولوژی های پیشرفته در گاز های تنفسی می پردازیم.

ماده ی بیهوشی LENOXe™ در دسامبر ۲۰۰۷ برای اولین بار در فرانسه استفاده شد.
لنوکس اولین ماده ی بیهوشی بر پایه ی زنون است که در اروپا به عرضه ی فروش گذاشته شد. این ماده تشکیل شده از زنون و یک گاز نجیب است که در ترکیبی شامل اکسیژن حل می شود.

ویژگی های ماده ی بیهوشی زنون از از خیلی سال پیش مشخص است. اولین تحقیق در سال ۱۹۳۸ از غواصی های در عمق زیاد بود – هرچند تحقیقات زیادی انجام شده است که این شرکت بتواند موارد استفاده از این گاز را گسترش دهد.
این کارخانه مجوز فروش را برای ۱۲ کشور اروپایی گرفت، و ابزار بیهوشی مناسب برای زنون، -مانند بیهوشی های معمولی با سایر گازها- را ارائه داد.

زنون گازهای دوست دار محیط زیست ارایه می دهد و وقتی که این گاز به اتمسفر بر می گردد، هیچ آلودگی ایجاد نمی کند. کاربرد خوب و قابل اعتماد بودن این گاز به عنوان ماده ی بیهوشی آن را به یک جایگزین مناسب برای سایر گازهای قدیمی تبدیل کرده است. استفاده ی همیشگی از این گاز به خاطر قیمت آن شاید چندان مقرون به صرفه نباشد.

معرفی زنون به عنوان یک ماده بیهوشی یک نقطه ی عطف قوی در علم بیهوشی به حساب می آید و مثالی است برای اینکه مشخص شود کارخانه های بزرگ گاز صنعتی چطور به استفاده های مختلف و جدید از گاز ها برای پیشرفت این صنعت فکر می کنند.
واحدهای سلامت و پزشکی در کارخانه های گاز مثل مرکز درمانی رمئو (REMEO®)، به بیماران در خانه هایشان نیز سرویس می دهند مانند تنظیم کردن وسایل مراقبتی آن ها.

با توجه به بیمارانی که نیاز به اکسیژن های طبی برای طولانی مدت دارند شرکت رمئو تصمیم گرفت پلی بین بیمارستان و خانه ایجاد کند.
بیمارانی که توانایی این را دارند که به خانه برگردند می توانند تحت حمایت رمئو که ابزار تخصصی و مراقبتی برای بیماران در منزل ارائه می دهد، قرار گیرند.

در گذشته، بیمار مشتری سرویس دهندگان مراقبت های خانگی بودند و سرویس دهندگان مراقبت های خانگی مشتری کارخانه های گاز. در حال حاضر، بیمار مشتری کارخانه های گاز است و به طور مستقیم با آن ها کار می کند.
هزینه ی هر تخت برای مراقبت از بیمار در بیمارستان بالا است؛ بنابراین بسیار مقرون به صرفه است اگر بتوان از بیماران در خانه خودشان مراقبت کرد.

کارخانه Air Liquide در نتایج اقتصادی سال۲۰۰۸ نشان داد ، %۱۲٫۳ در اروپا در مقایسه با سال قبل رشد داشت. صنعت گاز های صنعتی در بخش مراقبت های خانگی در اروپا رشد دورقمی داشته است و همچنان نیز این رشد ادامه دارد. در آمریکا به نظر می رسد شرایط فرق کند.

شرکت Air Products اخیرا مقدار قابل توجهی از محصولات مراقبت خانگی خود را فروخته است.
سر و کله زدن با مصرف کننده ی نهایی در حوضه ی پزشکی برای یک کارخانه ی گاز صنعتی عجیب به نظر می رسد. حذف کردن توزیع کنندگان به این معنی است که گاز های تنفسی به یک تجارت بزرگ تبدیل شده اند؛ گاز های طبی همیشه در صنعت گازهای صنعتی در حال توسعه بودند، ولی این تجارت جدید برای این که بتواند در این وضعیت اقتصادی ثبات پیدا کند، زمان زیادی را صرف می کند.

https://www.gasworld.com/breathe-easy-respiratory-gases/3932.article


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *