بررسی گازهای ترکیبی

یکی دیگر از محصولات پارس استاندارد گاز انواع گازهای ترکیبی هست که در جوش کاری ها استفاده میشه. باز هم در طب گازهای ترکیبی استفاده میشه. مثالی میتونم بزنم : مثلا ترکیبی از گاز co2 با اکسیژن به نام کربوژن استفاده می شوند. موارد استفاده ی دیگری هم داره. ترکیب های مختلفی از گاز مثلا به طور مثال آرگون با co2 در جوشکاری های مخصوصی که قدرت نفوذ جوش بالایی داره و تست های جوش را به راحتی میتونه پاس کنه , استفاده میشه , که باز این ترکیب , ترکیب خیلی مهمی است . رعایت کردن ترکیب این خلوص ها و خیلی گازهای رنج های دیگه هست .

گاز دیگه ای که مایلم اشاره کنم , آرگون , co2 , co هست که همه ی این ها هم مصارف طبی داره هم مصارف صنعتی.

گاز آرگون در یک سری دستگاه های مخصوصی که برای آنالیز خون استفاده میشه کاربرد داره. شاید آشنا باشید و برای گوش همه آشنا شده باشه , الان در ساخت پنجره های دو جداره یا شیشه های دو جداره گاز آرگون استفاده میشه به عنوان گاز ایزوله , که هم صدارو عایق میکنه تقریبا و هم جلوی عبور سرما وگرما رو میگیره , ایزوله میکنه.

گاز co2 باز در صنعت خیلی جاهای مختلف استفاده میشه . در طب میکرواینجکشن ها و در بعضی از جراحی های لاپاراسکوپی و خیلی جاهای دیگه … ان شا‌ءالله در ویدیوهای آینده بیشتر راجع به اونها با شما صحبت میکنم.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *